UiU logo

Undervisningsmiljøvurdering

UiU har i begyndelsen af 2021 igen gennemført en elevtilfredshedsundersøgelse, en såkaldt undervisningsmiljøvurdering.  Svarprocenten er på 71%, hvilket er flot. 2021 har været et år med Corona, nedlukninger, nødepasning og en del forandringer. Det er ikke alle spørgsmål alle elever kan svare på, men alle har gjort et forsøg.

Generelt viser resultatet en stor tilfredshed med at gå på UiU, eleverne er glade og tilfredse med medarbejderne og oplever, at de har gode venskaber med hinanden. De trives, er trygge ved at komme i skole og synes, at UiU er et rart sted at være med gode rammer og mulighed for udvikling. Eleverne oplever, at de har indflydelse på deres uddannelsesplan i dagligdagen og indflydelse på beslutninger der handler om deres klasse, men jo længer væk man er fra beslutninger, jo mindre oplever man at have indflydelse.

I flere klasser på UiU oplever eleverne, at der ikke arbejdes med mobbeproblematikker, og at de andre elever ikke er søde. UiU vil arbejde med denne problematik. Elever på UiU skal opleve, at der tages hånd om opståede mobbeproblematikker.

Du kan læse hele undersøgelsen her: