Samarbejde med skolen

Den pædagogiske praksis, som tager udgangspunkt i de unges individuelle handleplaner, skal i sin helhed forstås som et samarbejde i forlængelse af de unges individuelle undervisningsplan/læringsplan, der udarbejdes af kontaktlæreren, for at give et retvisende billede af den unges tilbud på UiU. Ting som eksempelvis dagsform og størrelse/ form på arrangementer gør, at de to handleplaner supplerer hinanden og samlet set opfylder de krav, der er til at sikre den enkelte unges udvikling på den mest hensigtsmæssige måde. I de perioder hvor STU-delen holder lukket, tilsigtes det at de unges rutiner fastholdes mest muligt, for således at skabe en så sammenhængende og genkendelig hverdag som muligt. Der laves en individuel beskrivelse samt målsætning for den unges lange klubdage. Endvidere arbejder Klubbens personale i et fælles tredje med skolen. Det fælles tredje består af timer, der lægges i skoletiden, og som bidrager til at sikre den røde tråd i den pædagogiske tilgang til de unge.