Nyttig info om Københavns Kommune og andre offentlige myndigheder

• Borgercenter Handicap, Borups Allé 43, 2200 København N, tlf.: 3317 8800
    Der findes diverse relevante oplysninger på BcH’s hjemmeside: www.bch.kk.dk / fra Ung til Voksen.
    Om dagtilbud i Københavns Kommune - man kan læse mere på Borgercenter Handicaps hjemmeside under Uddannelse og beskæftigelse og Aktivitets- og samværstilbud.
    Man er velkommen til at tage kontakt til de enkelte dagtilbud for mulig aftale om besøg.
    Om botilbud i Københavns Kommune - man kan få oplysninger på hjemmesiden under Bolig.

• Jobcenter København, Gammel Køge Landevej 43, 2500 Valby, tlf.: 8256 5682
     Kontaktes vedr. ansøgning om uddannelseshjælp.
     Husk at medbringe Nem ID og dokumentation for at den unge er elev på STU.
     Evt. formalia vedr. diagnose.

• Vedr. Værgemål kan man kontakte Familieretshuset - København
    www.familieretshuset.dk
    Familieretshuset København, Ellebjergvej 52, 2450 København SV, tlf.: 7256 7000.

• Der kan ansøges om opholdstilladelse hos Udlændingestyrelsen
    Via deres hjemmeside www.nyidanmark.dk
    Er den unge fritaget for digital post, skal de møde op personligt hos Udlændingestyrelsens Borgerservice, Ryesgade 53, 2100 København Ø, Tlf.: 3536 6600.

• Ansøgning om Dansk Statsborgerskab:
    Ansøgning skal som udgangspunkt indgives til Udlændinge- og Integrationsministeriet ved brug af den digitale selvbetjeningsløsning,
    som findes på ministeriets  hjemmeside www.uim.dk.

• Fritagelse for digital post kan søges ved henvendelse i Borgerservice

OBS! Ovenstående oplysninger er gældende for borgere bosiddende i Københavns Kommune.

Ved tvivlsspørgsmål eller behov for yderligere råd og vejledning kan ”Den Særlige Jobformidling” på Uddannelsescenter UiU kontaktes.